cerita pasal jalan

http://www.mindahartawan.com/2010/05/19/kerna-sebatang-jalan/

Hari nii aku nak syer ngan korang..  pasal cerita jalan.. kalo korang nak beli tanah.. aku syorkan sangat.. pastikan tanah yang korang nak beli tuu.. mesti ada rezab jalan.. kalo tak nanti.. korang mesti huru hara

Al kisah ceritanya.. baru-baru nii.. Puan Sri S ada beli tanah ka Hulu Langat.. tanah tuu cuma 3 ekar jee.. tak luas pun.. tapi atas tanah tuu.. dah ada dusun laa.. kira banyak laa pokok-pokok buah

Tapi malangnya tanah Puan Sri nii.. tak de rezab jalan beb.. jadi kalo dia nak masuk ke  tanah tuu.. dia terpaksa laa.. lalu tanah orang..

Kesian Puan Sri.. huru hara dia.. semua tuan-tuan tanah yang Puan Sri lalu tuu.. semua nak mintak duit pampasan.. kononya tanah mereka rosak laa.. tanah tuu tak bole buat apa-apa laa.. dan macam-macam laa lagi

Asal Pn Sri datang jee ke tanah tuu.. orang kampong start bising.. mereka nak duit.. bukan sikit beb.. puluh ribu.. kalo tak bagi.. mereka nak tutup jalan… ayooo pening Pn Sri

Macam-macam Pn Sri ikhtiar.. tapi tak jalan-jalan gak.. kesian dia.. last-last sekarang nii.. dia merajuk sudah.. dia cadang nak jual jee tanah tuu

Jadikan.. korang ambik laa ikhtibar dari cerita nii ekk.. kalo nak beli tanah.. pastikan ada rezab jalan

Ok laa.. layan gambar jalan kat bawah nii.. he he he

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: